به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این دستورالعمل با هدف اعلام به موقع حوادث رخداده در سطح پایتخت به مرکز عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) و متعاقباً اعلام آن به مسئولین و دستگاههای تخصصی ذیربط و گسیل همزمان و به هنگام تیمهای عملیاتی به صحنه حوادث، از ابتدای دی ماه 1403 به مدت سه ماه از سوی شهردار تهران به مجموعه شهرداری ابلاغ و مورد اجرای آزمایشی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، با توجه به ارزیابی صورت گرفته و تأیید اثر بخشی آن در مدت آزمایشی، ابلاغ دائم این دستورالعمل در نامهای خطاب به معاونان، مشاوران، دستیاران، شهرداران مناطق ۲۲گانه، مدیران کل ستادی، رؤسا و مدیران عامل سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران از سوی شهردار تهران انجام گرفت.
در این ابلاغیه بر اهمیت دسترسی به موقع مرکز هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران به اطلاعات حوادث به منظور اطلاع رسانی آن به مدیریت ارشد شهری و مسئولین ذیربط در ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران، انعکاس اطلاعات مربوط به حوادث به دستگاههای تخصصی ، پیشگیری از مخاطرات ثانویه و آبشاری، اقدام سریع برای ریشهیابی و تحلیل علل حوادث و همچنین پاسخ مؤثر به رویدادهای مشابه آینده تأکید گردیده است.
بر اساس مفاد این دستورالعمل، کلیه واحدهای تابعه شهرداری تهران موظفند بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه، مراتب را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گزارش دهند.